Calidade en destino. SICTED na Mariña Lucense

 

No ano 2023, a Mancomunidade de Municipios da Mariña Lucense iniciou o proceso de adhesión ao Sistema Integral de Calidade Turística en Destino (SICTED) e a súa implantación no territorio, cumprindo un obxectivo asumido no marco do Plan de Sostibilidade Turística na Mariña Lucense, cofinanciado pola propia Mancomunidade coa colaboración da Deputación de Lugo, a Xunta de Galicia e a Secretaría de Estado de Turismo. Neste ciclo participaron activamente 29 empresas e servizos turísticos que foron aprobados pola Mesa de Calidade SICTED na Mariña, órgano que nace neste contexto e que quedou conformado o 6 de novembro con representación público- privada. En marzo de 2024 abriuse un novo período de captación de empresas a través do cal se adheriron 16 novos servizos.

A Mancomunidade iniciou o proceso de implantación do SICTED co obxecto de sumar os esforzos de diferentes axentes e empresas vinculadas ao sector turístico para mellorar a calidade en destino, achegando metodoloxías específicas para as empresas e para o traballo colaborativo público-privado. O Sistema depende da Secretaría de Estado de Turismo e xorde nos anos 2000 para achegar unha solución eficiente para a xestión da calidade en destinos turísticos, onde o turista debería percibir un nivel de atención equilibrado por parte dos diferentes profesionais cos que se relaciona na súa estancia.

Con esta iniciativa a Mancomunidade aspira a introducir ferramentas de xestión útiles aos negocios en pos da mellora da calidade dos seus servizos; impulsar accións integradas a longo prazo para reforzar os negocios; mellorar a coordinación e o traballo en equipo para axuntar esforzos na conciencia global de destino; sensibilizar sobre a importancia da mellora continua; analizar a percepción da calidade de usuarios e visitantes; achegar valor aos esforzos das empresas, e introducir a variable ambiental e social na xestión das empresas. Destacar que neste proceso de avaliación continua, os axentes adheridos participan de forma gratuíta.

 

2024. Segundo ano implementando o SICTED

En 2024, as 26 empresas distinguidas pasan a un segundo ciclo no que deberán seguir traballando pola calidade pero cunha dedicación ao sistema menor, e deuse inicio a un novo ciclo 1 para as empresas e servizos que solicitaron a súa adhesión vinculadas aos oficios de artesanía, taxis turísticos e aluguer de vehículos e máis empresas dos sectores máis tradicionais e xa participantes o ano anterior como son aloxamentos, restauración, oficinas de turismo, guías, museos ou turismo activo, dando como resultado a participación de 16 novos servizos.

As novas empresas iniciaron o seu proceso formativo o 20 de marzo e continuarán, ao igual que as empresas do Ciclo 2, coa súa formación continua ademais das asistencias individualizadas para avaliarse a final de ano.

También este ano organizouse a xornada sobre "Asociacionismo e gobernanza en turismo" el 5 de xuño no salón de Actos do CENIMA, no contexto do Grupo de Mellora xurdido na Mesa de Calidade celebrada en novembro do ano anterior. Deste xeito, avánzase na análise de formas de participación entre sector público e privado, coñecendo experiencias de xestión tan relevantes como: Costa da Morte (CMAT), Ribeira Sacra (Consorcio de turismo) e destino Xixón (SICTED).

 

2023. Posta en marcha

Iníciase unha primeira fase na que se aborda a inclusión de servizos e oficios tradicionalmente turísticos relacionados con: aloxamentos, restauración, turismo activo, museos, oficinas de turismo e guías. A metodoloxía propoñer neste primeiro ciclo realizar tres seminarios de formación, dous encontros colectivos (Asistencias Técnicas Colectivas) e dúas visitas individualizadas (Asistencias Técnicas Individualizadas), coa convalidación case directa para aquelas empresas que contan coa Q de Calidade.

O 28 de marzo de 2023 tivo lugar a reunión de presentación e información en Foz tras a cal solicitaron a adhesión ao programa 30 negocios con 32 servizos turísticos vinculados aos seis oficios cos que se pretendía iniciar este programa (aloxamento, restauración, oficinas de turismo, guías, turismo activo e museos).

O 10 de maio comezaron a impartirse os seminarios de formación que tiveron continuidade o 31 de maio, mentres paralelamente abordábanse as primeiras Asistencias Técnicas Individualizadas que implicaron a visita, dun consultor do programa, ás empresas participantes.

O 27 de setembro deste mesmo ano tivo lugar, no Complexo histórico de Sargadelos, o terceiro seminario de formación e o taller colectivo que incluíu a visita ao proceso produtivo da Fábrica de Sargadelos e un café-petisco servido por marmeladas A Morena. E entre outubro e novembro realizáronse as segundas Asistencias Técnicas Individualizadas para acabar o ciclo coa avaliación de cada negocio.

O 6 de novembro quedou consituída a Mesa de calidade SICTED na Mariña Lucense, na que se aproba presentar a 29 empresas e servizos ante o Comité de distinción da Secretaría de Estado de Turismo. A Mesa de Calidade nace aspirando ser unha canle de comunicación e coordinación coas empresas e axentes do sector turístico, un espazo de encontro e colaboración público-privado para traballar pola mellora integral do destino e a satisfacción dos visitantes.

 

Si queres saber máis ou participar do SICTED na Mariña Lucense, podes contactar co teléfono 659 293 663 (de 9:00 a 14:00 horas) ou no correo info.turismo@amarinalucense.gal.

 

Solicitude directa: https://www.calidadendestino.es/Contenidos/AdhesionSistema.aspx

Este proceso é asumido como unha interesante oportunidade para poñer en marcha un punto de encontro do sector turístico dá Mariña Lucense e para favorecer a calidade en destino.